När symaskinen är på verkstan…

vantar-grona-dec-20081

Fortsatt otur gäller i symaskinsparken. Nu har jag lämnat in min gamla bästa gröning på verkstan i alla fall, för 1200 kr ska jag få någon kedja bytt och full service, sen ska jag väl vara igång igen. Men det tar lite tid…

Därför tog jag fram stickorna häromdagen. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sticka ett par vantar till N? Det var det inte heller. Jag utgick från det här mönstret. Det blev dock en del ändringar, jag hade inte riktigt samma dimension på garnet och jag tyckte att vantarna blev lite för breda men tummarna för smala. Dessutom ville jag ha resår hela övre delen och slätstickat resten. Blommorna är bara enkla virkade blommor, man gör en ring, gör bågar och ”fyller” bladen. Hittar ingen bra länk till något liknande just nu.

Jag är rätt kass på att sticka, har svårt för att sticka jämnt och snyggt, hur lyckas man med det? Hur som helst blev jag nöjd ändå, och N är nöjd. Är särskilt nöjd med att jag ändrade mönstret så det blev så jag ville. Och det var faktiskt superlätt att sticka ett par barnvantar och fort gick det! Tror det blir några par i julklapp här…

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. myzpyz (aff)
    Dec 12, 2008 @ 20:25:06

    WOW!!! va fina 🙂
    jag stickar sockar för brinnande livet, det är skitkul 🙂 i onsdags fick min tatuerare 2 par till sina söner *ler*
    ska försöka ge mig på vantar o mössor tänker jag *ler*
    kramar

    Svara

Lämna en kommentar