En klänning

Hur kunde jag glömma denna klänning? Sydde den till min fest förra helgen, så lilla N skulle vara kalasfin. Tror hon blev finast på hela festen. Materialet är inköpt på en auktion i somras, huvudsakligen. Det blommiga tyget var ett bakstycke till en klänning och det helgröna en bit som troligen blivit avklippt från en gardin eller ett draperi. Fodret fick jag köpa till nytt men det var det enda, även knappen som klänningen knäpps med bak är återvunnen från något gammalt plagg.

Jag är så himla nöjd med den här klänningen! Roligt att sy med foder, det ser alltid lite mer arbetat ut.

Mönstret är Meedoms form 1,5.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Eva
    Nov 06, 2008 @ 07:39:56

    Du är verkligen duktig!!! KLänningen är jättefin! Vad kul med egna unika klänningar! Jag önskar att jag också sydde klänningar och kläder till tjejerna!!!

    Svara

  2. J
    Nov 07, 2008 @ 22:47:37

    Superfin!

    Svara

  3. Gisela
    Nov 29, 2008 @ 09:03:08

    Hej,
    Jag kikar in på din blogg ibland för att få inspiration (är dock dålig på att lämna kommentarer…), av allt fint du pysslar. Därför har du fått en utmärkelse på min blogg.

    Hälsningar,
    Gisela

    Svara

Kommentera

