Alice i Underlandet och lite annat

För länge sen köpte jag mönster till figurerna i Alice i Underlandet på Etsy men inte förrän ganska nyligen blev det av att jag virkade klart hela gänget. Gillar dem jättemycket, de är otroligt fina och var väldigt kul att virka. Har använt bomullsgarn 8/4, då blev de inte så jättestora.

Här kommer de och en annan liten figur som heter Vicky och även hon är hemskt söt och från Etsy. Har stickat en sjal också med garn som jag fått från min snälla kusin, helt underbart fint ekologiskt garn i bambu, bomull och lite ull, mönster från Garntjänst har jag för mig.

Den galne hattmakaren

Alice i Underlandet

Cheshirekatten

Kaninen, eller är det Påskharen han heter?

Vicky

Sjalen

Kommentera

