Diverse obloggat

Här kommer en bunt tidigare obloggat i en salig blandning:

Jag fick färg och duk av ett par kompisar som kom och hälsade på. Efter ett tag blev det den här tavlan, väldigt inspirerad av en tavla jag såg på en annan blogg… och nu förstås glömt adressen till.

En mössa jag stickade av ett fantastiskt garn som jag köpte i New York. Från Manos del Uruguay, silke och ull blandat. Sjalen har jag stickat i nåt Lace-garn, men den syns inte så värst kanske…

Nike har fått en ny byrå till sitt rum. Tomas målade och jag decoupagade gamla Min Häst-tidningar.

Stickade Dödergöks fluffiga basker. Sen la min äldsta dotter vantarna på den och den försvann ur huset.

Det har blivit massor av mössor den här vintern. Inte så konstigt kanske då jag genomlidit den flintskallig mer eller mindre. Den här är också stickad i ett garn från Manos del Uruguay. Rent ullgarn denna gång.

Jo, jag sa ju att det blev många mössor. Denna virkad och prydd med blomma.

Nike fick ett hempysslat kort när hon fyllde år. Vet inte om hon uppskattade det, men det var roligt att göra det i alla fall :-).

 

 

Två kakmonster. Ett stort och ett lite mindre.

 

Ett gäng små robotar, mönster från en bok som heter Crobots.

Kommentera

