En sann utmaning

Här om veckan bestämde jag mig för att jag behövde en liten utmaning. En kappa till Barbie skulle det bli. Sagt och gjort. Efter X antal dagar och pillande är den äntligen klar! Med ok, slejfar, krage, fickor, små knappar, foder och mönsterpassning. Ja en utmaning blev det sannerligen… men kul! Tyget tror jag kommit med i nån korg på auktion för länge sen. Fodret är vanligt svart fodertyg. Knapparna har jag köpt på rea på Panduro nån gång, tror de är tänka för scrapbooking egentligen snarare än som barbieknappar.

När jag ändå höll på fick Barbie en liten mössa och en halsduk också så hon ska hålla sig riktigt varm.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. heimlaga
    Mar 16, 2012 @ 14:16:56

    Vilket pillgöra! Tjusigt!

    Svara

Kommentera

