En ny Mango

När jag var liten fick jag två dockor av någon. ”Rädda barnendockan” från Wessmans. Made in Sweden står det på lappen. Det är enkla tygdockor fyllda med skumgummi, men vid det här laget är de drygt 40 år gamla och lekta med av flera barn och kanske en och annan hund och de ser ut där efter också :-). En rödhårig mörkhyad docka vid namn Mango och en ljushylt blond som heter Totte handlar det om. Totte är just nu nånstans i Nikes lekrum, men Mango befann sig i närheten av mina garner och nålar så hon fick en uppfräschning. Så här såg hon ut i morse:

Det var en rätt luggsliten frisyr och trasig på både mage och rygg var hon också, lagad tidigare till och med (inte av mig).

Nu ser Mango ut så här:

Nu tål hon att lekas med i fyrtio år till! Och så ska jag leta reda på kompisen Totte och se till att även han blir som ny.

Kommentera

