Klänning till Barbie

Så har jag plötsligt ett barn i barbieåldern igen. Eller, barbieleken började ju för ett tag sen, men nu börjar hon bli intresserad av Barbies kläder. Jag har några gamla böcker kvar från när min stora tjej var i samma ålder så mönster och inspiration finns det gott om här i bokhyllan.

Det fick bli en tjusig röd blåsa till att börja med. Prickigt lite glansigt tyg, en stuvbit jag köpte på Kupan för ett bra tag sen. Sen en röd kjol av krossad sammet, en bit som blivit över när jag sytt en drottningmantel till min systerdotter. Pyntat med en vit liten ros – klart!

Jag tycker det är lättast och roligast att sy barbiekläderna helt för hand.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa Tidqvist
    Mar 06, 2012 @ 13:22:52

    wow! det verkar verkligen pilligt att sy barbie-kläder men min dotter skulle nog vilja att jag gjorde det…!

    Svara

  2. spenatmamman
    Mar 16, 2012 @ 11:49:41

    Ja det är lite pilligt men på ett kul sätt! Det är ju väldigt lite att sy, korta sömmar så det går ganska fort. Man kan ju börja med enkla modeller, typ en klänning av ett glittrigt stretchigt tyg bara i en tub. Med fina band och spets ser det lätt otroligt lyxigt ut!

    Svara

Kommentera

