Ett par snabba resetips

Jag var i New York för ett litet tag sedan och ville ha med mig lite att handarbeta med på flyget. Men det kräver förstås lite eftertanke när man ska igenom flygplatsens säkerhetskontroll. Jag tog med mig en virknål av bambu, la den i ett pennskrin som jag läst att någon annan gjort. Lite kamouflerad sådär ;-). Det svåraste var förstås hur det där med garnklippning skulle ordnas? Någon föreslog tänderna men sen hittade jag supertipset (har tyvärr glömt var): vanliga pappersnagelfilar. Går faktiskt utmärkt att kapa garn med!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. heimlaga
    Dec 08, 2011 @ 21:26:23

    Jag har flugit ett flertal gånger inom Europa med bambustrumpstickor (stl 3-4) i handbagaget utan någon som helst komuflering utan problem. De är ju knappast farligare än en vanlig blyertspenna…

    Svara

Kommentera

