Lakan-alster

Så. Nu har jag gjort slut på det mesta av lakanet, men det finns småbitar kvar. Vi får se om jag hinner och har tillräckligt med idéer för att göra något av dem.

Först ut blev en kjol till dottern som fyller fem år på söndag. Bara en enkel modell, smock som resår i midjan. Jag syr bara runt runt som en spiral i några varv.

I midjan satte jag en blomma som dekoration, det är en brosch som kan tas bort när kjolen ska tvättas.

Till mig blev det ett par pyjamasbyxor, också med smock i midjan och en skopåse där jag la ner ansenlig tid på att brodera på ordet ”skor” på påsen…

Kommentera

