En kjol

En kjol är vad jag har lyckats åstadkomma i Klockarbarns utmaning än så länge. Det är en kjol till mig och jag har faktiskt redan använt den flera gånger, det kanske är därför den är så skrynklig på bilden ;-). Den är i alla fall fodrad med svart bomullstyg och dessutom vändbar så man kan ha blommorna eller det svarta fodret utåt. Resår i midjan. Mönstret ritade jag själv, enklast möjligt, en a-linjehistoria som utgår från höftmåttet i princip.

Min minsta unge ska nog få en kjol hon också, hon har uttryckt vissa önskemål… Återstår bara att se vad jag ska göra av resten av påslakanet, har ju massor kvar!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Evasleva
    Sep 21, 2011 @ 09:38:11

    Det var ju ett tyg som passade jättebra som kjol!

    Svara

Kommentera

