Medeltidsprinsessan

Vi var på medeltidsmarknad förra helgen, Nike hade på sig sin allra finaste prinsessklänning. På marknaden kunde man köpa kransar med slöja men jag bestämde mig raskt såklart för att göra en egen variant när jag kom hem. Använde en liten stuvbit trikå till själva kransen, stoppade den med vadd och sydde på sicksackbandet. Till slöja använde jag en bit gardin som jag inte riktigt vet varifrån den kommer om jag ska vara ärlig. Det var lite pyssel eftersom det mest var handsömnad som gällde men det tog inte mer än ett par timmar i alla fall och materialet kostade inte mer än en tia eller så… jämfört med hundringen för köpevarianten. 🙂

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. OttoPippi
    Sep 04, 2011 @ 11:05:38

    Sötaste prinsessan!!!

    Svara

Kommentera

