Bloggar ikapp

Det blir en del grejer gjorda här hemma för ovanlighetens skull. Nämligen dessa:

Lampskärmen är ju redan ombloggad, men lampan fick en fot också. Den här lampfoten har jag köpt på loppis en gång i tiden men den har varit svårplacerad och har mest stått undanskuffad bakom nån gardin. Men som trädfot blev den hur bra som helst! Grenen gjorde jag av Fimolera, det var svårt med passformen och den ser inte helt perfekt ut men det funkar. Hur som helst är jag supernöjd med lampan, jag blir glad bara jag ser den!

Tre kuddar till en ljus soffa som hotade att försvinna in i den vita väggen om den inte fick lite färg. Stuvbitar, loppistyger och en hel del från Stoff och Stil.

Jag tror det här var ett av de första amigurumimönstrena jag köpte från Etsy. Svampbob. Fast då tyckte jag det verkade allt för avancerat. Nu har jag lärt mig. 🙂 Nike är hemskt nöjd med sin nya kompis.

Jag snöade in lite på broscher här om dagen. Det blev några som jag hittat mönster till här.

En dammsugare virkad på fri hand. Är mycket stolt över att jag inte behövde nåt mönster :-).

Ett gäng mikrofoner. Barn älskar dem! Mönstret ursprungligen härifrån men jag gör dem lite olika. Funderar på om de inte ska få on/off-knappar också.

 

Kommentera

