Hex tote, hjärtekatt och dregglisar

Det här projektet har tagit upp en hel del av min tid kan man väl lugnt säga. The Hex Tote. Jag gjorde min lite större än den skulle vara för att få lite mer att göra ;-). Handtagen blev enkla och svarta på min kasse i alla fall. Hårt slit men jag är jättenöjd, så fort jag har med mig den får jag kommentarer om hur fin den är.

Jag har också virkat en liten hjärtekatt. Den ska till något barn som behöver en kramig kompis efter en hjärtoperation. Just den här katten har fyraåriga Nike döpt till Tora Lillkatt.

Och så blev det några dregglisar till lilla Ellinor som dregglar så det står härliga till just nu. Utgick från en dregglis hon redan hade och sydde tre stycken i små tygbitar som man ändå inte kunde använda till något större projekt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Berit
    Maj 09, 2011 @ 16:49:23

    Denhär bloggen ska jag också följa. Blir så glad när jag ser dina härliga virkdjur. Nike är som en docka i sin fina midsommarklänning! 🙂

    Svara

  2. Tina
    Maj 24, 2011 @ 14:26:29

    Vilka fina djur du virkar, ska med börja följa denna bloggen. Har planer på att med virka en Hjärtekatt 🙂 Jag har gett dig en award men jag visste inte riktigt hur man skickar den till andra bloggare så om du vill så kan du gå in på min blogg och kopiera den därifrån 🙂

    Svara

Kommentera

