Virka virka virka…

Det var länge sen jag uppdaterade här, har mest presenterat det jag gjort i min ”vanliga” blogg. Tror inte ens att jag fotat allt, utan bara virkat på :). Men här kommer en uppdatering i alla fall.

Här är en liten elefant jag virkade. Den blev lite suddig på bilden men i verkligheten fick den resa iväg till en liten bebis.

Det här är Chococat. Han (eller hon? Ingen vet) hänger ihop med Hello Kitty och Miffy som ni kan se här:

Lite suddigt igen… inte lätt att ta kort med telefonen när det är vinter och mörkt… Hello Kitty gjorde jag för ett bra tag sedan, tror det blev min första amigurumi som såg riktigt hyfsad ut. Miffy fick förresten inte vara med, men hon kommer snart. Fågeln hör ihop med Chococat och heter Ducky.

En liten Miffy fick det alltså bli också.

Här är en liten mus som jag tycker blev himla söt. Mönstret har jag köpt på Etsy.

Och så en liten tax som var en beställning från en kompis. Ganska söt den också. Även detta mönster köpte jag på Etsy.

Och så en liten flodhäst. Eller liten och liten, han var ganska tjock och vindögd och har läskiga tänder… förutom att han är lila då. Bara en sån sak.

Den här hästen virkade jag till min systerdotter när hon fyllde tio. Jag var lite orolig för att hon skulle tycka det var barnsligt med en virkad gosehäst, trots ett stort hästintresse, men hon gillar den tydligen.

Det här blev nog nästan en av mina favoriter, pippi-dockan med tillhörande stickad pippi-tröja och allt! Mönstret finns här och det är alldeles gratis att använda för personligt bruk i alla fall.

Och min äldsta dotter som älskar ugglor fick den här. Äntligen. Jag tyckte det var lite svårt att hitta ett riktigt fint mönster på en virkad uggla, men det här gillade jag. Nu har jag tyvärr tappat bort länken :-(.

Det blev ytterligare en Miffy. Den här var sötare än den första tyckte jag, rundare och finare.

Detta är Iggle Piggle, visst är han söt? På bilden hade han dock inte fått sin pinglande filt, den tillkom senare. Mönstret till Iggle Piggle och hans kompisar finns hos Virkaholic.

En Musse Pigg har det blivit också. Detta var verkligen ett projekt… massor av smådelar, ansiktet t.ex. är ihopsatt av flera olika virkade stycken. Men det var otroligt roligt och jag tycker han blev hemskt fin! Mönstret köpte jag på Etsy.

Lite småpysslat, en prinsessbakelse till Nike 4 år. Lite bakverk har hon fått under vintern/våren men detta är nog det enda som fastnat på bild än så länge…

En virkad mikrofon! Stor succé hos min lilla teaterapa. Mönstret är jätteenkelt och kul att virka och finns hos Saltaste Bönan.

Ja, det var väl en del av de amigurumis jag producerat under vintern och våren. Allt har som sagt inte fastnat på bild. Och så har jag köpt den här boken också. Alltså, hur kommer man på idén? Det var så hysteriskt roligt att jag inte kunde låta bli att köpa den… även om jag misstänker att mönstren kommer bli ostickade. Fast man vet ju aldrig? 😀

Nu borde jag verkligen ta tag i min gamla PIF som jag inte kommit till skott med ännu. Misströsta icke pif:are! Jag har inte glömt bort er!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Karin Lundh
    Aug 18, 2011 @ 13:46:23

    Hej jag försöker få fram mönstret till pippidockan med tröja
    men det funkar inte
    Skulle du vilja sända mig detta är jag jättetacksam

    Hälsningar
    Karin

    Svara

  2. Patricia Reftlér
    Jan 10, 2015 @ 00:36:31

    Hej;) SÅ fint du virkar:) Jag älskar att virka, gjort det sedan jag var ett litet barn, Ja ha virkat mössor, dukar och löpare, hjälpt mormor och virka klart massa som legat och även gjort nytt som hon ´velat ha sedan hon inte såg så bra, hon satte alltid igång mig med något sådant när man va hos henne på sommaren, de va så kul, mormor och ja mös och pratade på de sättet:) Började som fyra åring, och mamma ha hjälpt till och förklarat alla stolpar och visat när man va lite.:) Sedan självklart så broderar jag också och stickar, har fått en knyppeldyna av min svägerskas mor så ja ska lära mig att knyppla spetsar har jag tänkt mig.:)

    Jag är 28 år och, jag har varit riktigt sjuk sedan 6 år tillbaka, så handarbeta är de som tar bort min tid om dagarna, och för fem år sedan så födde en tjejkompis till mig en liten pojke som fick namnet Hugo, de visade sig att Hugo föddes med ett obotligt hjärtfel, och de finns inget de kunde/kan göra för honom än, för de finns inte den tekniken. Och dom trodde att han inte skulle överleva sitt första år, men han gjorde det, och likaså va de med de andra, och idag så är han fem, och nu tror de att loppet inom två år så kommer denna lilla killen förlora sitt liv.:( Och han älskar Musse Pigg över allt annat. Och jag skulle vilja virka Musse Pigg till honom och ge han, så jag undrar om du skulle vilja dela med dig av mönstret på Musse till mig?

    Hoppas du har haft en underbar fredag kväll. Du kan ju Maila mig på Patricia.Reftler@gmail.com.

    MVH// Patricia

    Svara

Kommentera

