Virkad kasse

Mycket virkat har det som sagt blivit på sistone. Mitt virkboksbibliotek har vuxit med flera hundra procent, det finns ju så mycket kul att köpa och oftast brukar böckerna inte alls vara särskilt dyra. Beyond The Square heter boken som innehöll den lite annorlunda rutan som jag använt till kassen. En helt fantastiskt inspirerande bok med massor av rutor i alla möjliga former.

Det blev en kasse av totalt 18 rutor. De syddes ihop och sen fodrade jag kassen med ett ganska tunt svart bomullstyg som jag haft i gömmorna länge, jag undrar om det kanske kan vara från Ikea. En ficka på insidan av kassen blev det också.

Garnerna är mest från Rusta faktiskt, de har haft tio för hundra på sitt akrylgarn som heter Helen har jag för mig, nu i sommar. Jag har köpt massor! Dessutom använde jag lite lyxigt restgarn i ull (det gröna).

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nikka
    Aug 10, 2010 @ 13:11:04

    Grrr! Fick just hem en annan liknande bok från Adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1596352108) och den var urtrist! Jag valde alltså fel. Nu måste jag köpa den där också.

    /fast i mormorsruteträsket

    Svara

  2. Kajsa/Spenatmamman
    Aug 10, 2010 @ 16:40:35

    Oj förlååååt :D.

    Synd att din bok var trist! Passa på att köp boken om virkade kanter också av samma författare, den var också jättekul!

    Svara

  3. Nikka
    Aug 10, 2010 @ 18:37:45

    Säger du det så 🙂 Det får väl bli en beställning till. Snart har jag inte tid att virka mer, då kan jag ju sitta och titta i böcker iaf… Eller så tar jag mig tid att virka. Vilken bra idé. Så gör jag!

    Svara

  4. spenatmamman
    Aug 10, 2010 @ 21:23:55

    Lite virkning kan man alltid klämma in har jag märkt. En ruta här – en ruta där 🙂

    Svara

  5. Susanne
    Aug 11, 2010 @ 19:23:48

    Suuuperfin! Heja!

    Svara

Kommentera

