Underkläder till fyraåringen

Jag köpte ju en overlock i vintras, har inte hunnit eller orkat sy så mycket som jag egentligen ville eftersom jag blev sjuk. Men nu börjar det bli dags och först ut blev lite underkläder till nästan fyraåringen. Testar mig lite fram så kanterna blev olika. Linnet bandkantades med hjälp av tvillingnål och trosorna resårkantades med spetsresår. Båda funkade bra tycker jag.

Mönstret till linnet finns hos Ottobre på nätet (ett orange linne med en sköldpadda på). Jag sydde i storlek 104 men det var ganska litet, eller snarare ganska exakt i storleken så det kanske är något att tänka på om du vill sy efter det mönstret.

Mönstret till trosorna är från en gammal Allt om Handarbete.

Tyget till båda plaggen är ekologisk trikå från Stoff och Stil.

Åh vad snabbt och lätt det gick att sy med overlocken! Pillrigast var trosorna såklart, där var det ju mest kantning…. sydde ytterligare ett par i aptrikån från Stoff och Stil och fler lär det bli.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linda
    Aug 10, 2010 @ 14:05:28

    Jättefint set och vilken underbar bild!

    Svara

  2. Kajsa/Spenatmamman
    Aug 10, 2010 @ 16:40:59

    Tack!

    Svara

  3. kajsa
    Nov 04, 2010 @ 22:09:10

    Hej! Va fint! Kolla gärna in vår hemsida och inspirationsblogg.

    Svara

Kommentera

