Årets midsommarklänning

Årets midsommarklänning var given när jag såg den söta klänningen i Stoff och Stils katalog. Det var bara det att jag glömde att beställa mönster. Kliade mig i huvudet och satte efter ett tag igång med mönsterkonstruktionen. Det gick faktiskt bra! Utgick till stor del från ett mönster i Meedoms bok, men största storleken där är lite liten för min tjej, särskilt på längden. Så det hela blev rätt imporviserat kan man väl säga, men det gick bra! Till och med att konstruera knäppningen och stråvecken. Det var rätt pillrigt.

Knäppningen fuskade jag lite med, det är tryckknappar under de röda hjärtknapparna så att det ska gå enkelt för N att knäppa själv. Och så orkade jag inte riktigt sy knapphål, den där mönsterkonstruktionen tog musten ur mig :D.

Nöjd blev jag i alla fall. Den blev ungefär som jag tänkt mig, klänningen. Kanske något för lång, men det gjorde inte så mycket.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jenny med Emiliten
    Jun 26, 2010 @ 21:48:15

    Vad roligt att se att du är i farten igen! Din blogg var en av de första jag började läsa. Fin klänning!

    Svara

  2. Evasleva
    Jul 14, 2010 @ 05:44:21

    wow! imponerande att du gjort mönstret själv. Det ser avancerat ut.

    Svara

Kommentera

