Mjukisbyxa med plats för blöja

apbyxa bak

apbyxa fram

När jag skickade iväg mitt bytespaket till Kokelikox för ett tag sen skickade jag med ett mönster på mjukisbyxor med plats för blöja. Jag hade knåpat några timmar med det mönstret, men det funkar jättebra! N är på väg att sluta med blöja, men än så länge finns det chans att testa då och då :-).

Jag ritade mönstret helt från grunden, eller jag utgick från ett grundmönster på byxa för blöjbarn.

Reslutatet blev som på bilderna ovan. Fick förresten muta fotomodellen med en tablettask för att hon skulle ställa upp på catwalken. Det var roligt att rita ett helt eget mönster! Det blev ett gäng ändringar, först på papper och sen när jag sydde och sen på papper igen, men när det var klart kändes det extra kul.

Kommentera

