Tunika till mig

singoallatunikaMer till mig! Den här tunikan började med ett mönster från Allt om Handarbete. När jag var klar med tunikan fanns det kanske inte så många likheter kvar. Längden är ändrad, ringningens form likaså. Sprundet är borta och i ringningen sitter min favorit – spetsresåren. Samma sak i ärmsluten.

Tyget är ett lakan som jag köpte på Lions loppis för några veckor sen.

Jag är jättenöjd med den här tunikan! Det lär bli fler sydda. Modellen är skön och klädsam och enkel att sy dessutom.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helena
    Jul 12, 2009 @ 16:18:32

    Vilka fina kläder du har sytt till dig själv! Tunikamodellen ser jätteskön ut.

    Svara

  2. skaparstigen
    Jul 15, 2009 @ 19:54:03

    Kul med nån som syr vuxenkläder! Det är lite av ett mål jag har att såsmåningom våga prova det.

    Det finns en liten award till dig hos mig!

    Svara

  3. Emilia
    Jul 16, 2009 @ 05:58:51

    Så fin – absolut kul med vuxenkläder (men såklart fina barnkläder på din blogg också)!

    Svara

Kommentera

