En klänning till mig

rosklanning

I första Ekobytet blev jag ju Fantes byteskompis och då fick jag en stor fin duk med rosor på skickad till mig ända från Finland. Nu har duken fått sätta livet till. Eller kanske snarare reinkarnerats som klänning. Mönstret hittade jag i Allt om Handarbete (ett äldre nummer) men jag har ändrat det en hel del, flyttat ner livet lite och snedremsat istället för besparning mm.

Klänningen blev lite stor i midjan + att den blev alldeles för kort för mina inte allt för slanka ben. Funderar på att sy en version 2.0 för att rätta till det där. Men den funkar helt klart som sommarklänning! Tycker att duken blev jättehärlig när den blev klänning istället, tack tack Fante!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. fante
    Jul 31, 2009 @ 10:24:57

    Den är ju nog finare som klänning 🙂 Kul att den kom till användning 🙂

    Svara

Kommentera

