Ekobytet från Spenatmamman till Kokelikox

Så kom då äntligen mitt ekobytespaket iväg till Kokelikox. Jag tyckte det var otroligt svårt att hitta på något. Det skulle vara ett ”signaturplagg” men jag kan inte påstå att jag har något sådant direkt, så jag riktade in mig på att sy någonting som lite liknade andra grejer jag gjort i stilen. Något som var lite min stil helt enkelt. Sen läste jag att Kokelikox gillar turkost och är gravid så det fick bli en gravidtunika i turkost och brunt och lite rött. Något svalt och skönt att ha på sig i sommarvärmen. Det turkosa tyget har jag fått av en kompis som fått det av nån som skulle slänga det (!). Det bruna tyget med hjärtan är ett gammalt bebispåslakan jag köpt på tradera. Det röda sick-sackbandet också från Tradera tror jag och garnet jag virkat med är restgarner från diverse projekt.

Sen blev det en bit barntyg i gult och rosa. Ett påslakan som jag köpt på Kupan i Gnesta. Motiv: ankor i keps och gula flugsvampar. Rätt flummigt men ganska kul. Ser nu att jag kunde strykt det lite innan jag skickade iväg det men sista kvällen innan nedkomst av paket var hysteriskt stressig för det tog enormt mycket längre tid än jag trodde att fixa ett mönster.

Gav mig nämligen på det ambitiösa projeketet att rita ett eget byxmönster. Jag har ritat, sytt, provat, ändrat, sprättat, sytt om, provat osv osv i all oändlighet, men jag tror det till sist blev att rätt bra byxmönster som går över en blöjrumpa!

Och så till sist en burk honung från Björnlunda där jag bor.

Det var det hela! Det var kul men stressigt att få ihop något. Roligt att utmana sig själv litegrann!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Solig
    Maj 18, 2009 @ 20:29:38

    Det ser ut som ett jättefint paket! Hoppas man får se hur tunikan ser ut på.

    Svara

  2. spenatmamman
    Maj 18, 2009 @ 20:39:38

    Ja, det hoppas jag också! Svårt tyckte jag att sy till en gravid-kropp, så jag hoppas den funkar.

    Svara

  3. Strumpetossa
    Jun 13, 2009 @ 13:01:33

    Superfint paket. Tunikan var verkligen helt underbar!

    Svara

Kommentera

