Jacka

Jag har sytt en jacka till Nike. Mönster från Meedoms bok (form 3), nu är jag uppe i största storleken! Vart tog tiden vägen? Fast den blev lite stor, jag tror näst största hade blivit lite väl liten dock och snart varit urvuxen…

Tyget är från Stoff och Stil, fodret har jag köpt på IKEA (!) och muddväven är från Olssons tyger. Blixtlåset är återvunnet från en kasserad regnjacka. Valde att göra fyrkantiga fickor men de är ganska krångliga för Nike som inte riktigt hittar öppningen. Å andra sidan får hon plats med massor av prylar i de stora fickorna. 

Jag är mycket nöjd med jackan och ägaren verkar också gilla den :-).

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Strömming
    Maj 18, 2009 @ 20:05:55

    Jättefin jacka!

    Svara

  2. spenatmamman
    Maj 18, 2009 @ 20:25:48

    Tack Strömming 🙂

    Svara

  3. Ellinor Sirén
    Mar 13, 2011 @ 14:57:32

    Vilken jättefin jacka! Precis en sådan vårjacka jag letar efter till min son. Säljer du barnkläder? Skulle gärna vilja köpa denna jacka nämligen! Sonen har strl 98.
    Mvh ellinor.siren@hotmail.com

    Svara

Kommentera

