Ekobytet

Jag har anmält mig till Ekobytet, första bytet jag är med i och det är inte utan vånda ska ni veta! Har redan fått en grym prestationsångest och kommer grubbla nätterna igenom tills detta är avklarat. Det som fick mig att våga var att det är miljötema på detta byte, det tycker jag är en sådan bra sak så jag bestämde mig för att vara med. Sista dagen att anmäla sig är den fjortonde april, så ännu hinner du.

Nåväl, det är några frågor som ska besvaras inför bytet, här kommer mina svar:

Vad pysslar du med? Sy/ virka/ sticka/ annat?
Svar: Det mesta egentligen. Jag är verkligen periodare!

Hur länge har du pysslat?
Svar: Sen jag var liten :-D. Sedan har jag haft några perioder med mer intensivt pysslande, i tonåren och efter att mina barn fötts.

Har du barn? Vilken storlek?
Svar: Två barn, en är vuxen så hon räknas kanske inte 🙂 den lilla tjejen är en storlek 98 ungefär, 2½ år.

Vilken storlek har du själv?
Svar: Föränderlig, just nu kanske en 46:a på väg neråt sakta men säkert…

Stilmässigt, vilket håll drar du åt? (70-tals retro/ vintageromantiskt/ stilrent ekologiskt?)
Svar: Också här har jag svårt att välja. Jag är kanske inte så mycket 70-talsretro egentligen även om jag inte heller ogillar det. Kolla här i bloggen så kanske du får en bild av min ”stil”.

Vilka färger och mönster gillar du? Vilka material?
Svar: Välja igen? 🙂 Jag gillar nog det mesta även i färgväg, men kanske inte brunt så mycket. Hellre naturmaterial än syntetiskt. Alla mönster utom kanske vilddjursmönstrat, det är inte min grej…

Vad skulle du vilja lära dig sy/sticka/ virka? Vad fattas i din mönster/ kunskapssamling?
Svar: Virka skulle jag vilja bli bättre på. Att virka roliga saker och inte tråkiga gamla spetsdukar och liknande, t.ex. virkade leksaker och mjukdjur.

Vad föredrar du, thé eller kaffe?
Svar:  Gillar båda lika mycket!

Könstraditionellt, unisex eller genusmedvetet?
Svar: Ganska genusmedvetet men långt ifrån renlärig 🙂

Varför väljer du ekologiskt/ återvunnet hellre än nyproducerat?
Svar: Av en massa olika skäl, för att jag är livrädd för vart vi är på väg med nedsmutsningen och slöseriet med resurser först och främst. För att det känns snällare mot kroppen framför allt för min lilla dotter.

Kommentera

