Blått och vitt

Blue and white

Blue and white

Jag har sytt lite till N också! I senaste numret av Ottobre hittade jag en klänning och en tröja. Tyget till tröjan är från Stoff och Stil. Tyget till klänningen är från Ikea och snedremsan gjorde jag av ett tyg från Stoff och Stil.

Tröjan tyckte jag var lite knepig att sy. Det var rynk och grejer vilket borde vara lätt i trikå tycker man men med en vanlig symaskin utan trikåsöm och ett tyg som kanske inte blir så jättebra som mudd blev det knepigt. Det slutade med att jag fick ”förstärka” halsringningen med spetstrikå men det fungerade ju bra det också.

Klänningen i omlottmodell däremot gick hur lätt som helst att sy, och kul var det också! Fina detaljer som rynkning i sidorna och lite rynk på fickan gör den jättefin.

Sydde i storlek 92 till N som drar 86-92, plaggen är ganska stora på bredden, men lagom längdmässigt.

Sorry igen för usla bilder. Den här gången skyller jag på en unge som aldrig vill stå riktigt still 🙂

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linda
    Mar 12, 2009 @ 12:19:48

    Söt klänning och fin tröja! Jag håller inte med dig om bilderna – det första jag tänkte jag jag såg ditt senaste inlägg var ”Vilka underbara bilder!”.

    Svara

  2. Kånkarong
    Mar 12, 2009 @ 22:29:43

    Vad sött! Både modell och plagg. 🙂 Och koftan var också otroligt fin.

    Svara

  3. elisabet
    Apr 05, 2009 @ 15:36:21

    underbara bilder och alldeles ljuvlig klänning! Ja, modellen gick inte av för hackor heller!

    Svara

Kommentera

