Vendestrikked kofta till N


Jag har stickat och stickat och stickat för det gör man när man vendestrikker. Läste i Botildas blogg om boken Vendestrik av Hanne Meedom och blev sugen på att testa jag också. Sagt och gjort, jag beställde boken, beställde härligt garn från Garnkorgen och sen satte jag igång. Sticka sticka sticka sticka. Till sist blev tröjan klar! Och den blev hur fin som helst tycker jag! Det kändes lite tjatigt emellanåt att sticka rätstickning fram och tillbaka men det var ändå roligt att se tröjan växa fram sådär. Perfekt sitta framför teven-projekt, bara att sticka och vända och hålla reda på vändningarna.

Bilden här på bloggen blev sådär. Klicka på den så kommer du istället till min fotosida hos Flickr.

Kommentera

