Omsydd klänning

japanklanning1

Nu så, ett UFO har landat! Den här tunikan var en gång i tiden en klänning som användes av mig. Numera är den en tunika/kort klänning till N. Den var i princip klar men så hade halsringningen blivit allt för tight. Tyget är förvisso trikå, men det är inte så väldigt elastiskt så jag gjorde en felbedömning. Sen gick maskinen sönder och så blev plagget liggande.

Igår kväll tog jag äntligen tag i saken och klippte bort mudden och sydden en infodring istället. Klart! N verkar nöjd och jag är nöjd med favoritklänningen som fick ett andra liv.

Minns inte riktigt vilket mönster jag använde, kanske från Meedoms bok.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Kånkarong
    Jan 23, 2009 @ 09:08:17

    Skönt när ett UFO kan lämna lådan – jag har tre, lådor alltså, med olika typer av UFON. 😉 Halsringningar gör mig alltid osäker!

    Svara

Kommentera

