Två par vantar till mig själv

Här stickar jag som sagt vantar för allt vad jag är värd! Det är lätt, går snabbt och kräver inga större mängder garn. Just nu håller jag på med ytterligare ett par, sen får jag nog lugna ner mig, tror tre par stickade vantar bör räcka för ett tag.

vante1-081228

De här vantarna blev jag klar med igår. Stickade i ett vitt garn av 75% ull och 25% polyamid, köpt på Rusta. Mönstret hittade jag i senaste Allt om Handarbete, men jag stickade vanlig mosstickning istället för dubbel. Det gick ju bra det också. 

vante2-081228

De här vantarna i Lovikkagarn stickade jag för ett par veckor sedan. Sen broderade jag snöflingorna med restgarn från N:s vantar i tidigare inlägg. Mönstret hittade jag på nätet men nu kan jag inte för mitt liv hitta det igen. Nåja, jag har det på andra datorn ifall någon är intresserad, det är på engelska och det var faktiskt inte så himla svårt att sticka efter engelskt stickmönster, översättningshjälp är lätt att googla fram!

T har fått ett par vantar i Lovikkagarn han också, men de ser likadana ut minus snöflingorna så dem bryr jag mig inte om att visa.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Dec 28, 2008 @ 12:52:24

    Fina vantar. Visst kan man få för många vantar men det är ju utmärkta presenter och uppskattade tror jag i alla fall. Handgjorda vantar är juriktigt ett vardagslyx.

    Svara

  2. Mustardseed
    Dec 30, 2008 @ 12:21:59

    Men oj vad duktig du är på att sticka, supersnygga vantar!!!

    Och så måste jag berätta att lilla I var jättefin i din vinnarklänning på självaste julafton! Så sött! 🙂

    Svara

  3. Rospiggen
    Jan 03, 2009 @ 21:33:21

    Wow vad duktig du är!! Jag har stickat polokragar till barnen och dottern fick stickor och garn i julklapp och stickar för fulla muggar – hon är jätteduktig. Det ska bli en halsduk till hennes nalle 🙂 Minns när jag gick i åttan och en tjej i klassen skulle stidka – det gick jättebra tills hon upptäckte att hon stickat två vänstervantar 😛

    Svara

  4. cruella
    Jan 22, 2009 @ 08:30:57

    Jag är intresserad av mönstret! Jag tycker vantarna var skitfina och broderiet alldeles underbart!

    Svara

Kommentera

