Två återvunna tröjor

Två sedan länge utrensade tröjor har fått nytt liv som N-tröjor. Överst stora dotterns Grynet-tröja och nederst en tröja med lite glittriga katter. Använde mig av tröjmönster från Meedoms bok, den tajtaste modellen och sydde i storlek 80 till N som drar 86-92 normalt.

Det är roligt och känns bra att återvinna gamla kläder som inte längre används! Är supernöjd med tröjorna och N gillar dem också. Det enda jag är lite missnöjd med är att jag valde fel rosa färg till linningen på Grynet-tröjan, det var sent på kvällen och jag var trött och missade helt att de två rosa nyanserna inte alls fungerar ihop…

Förresten är ju detta inte mitt första Grynet-tröjeprojekt. Att återanvända en gammal Grynet-tisha var faktiskt mitt allra allra första projekt när det gällde att sy och blogga….

Kommentera

