En liten apmössa

Just nu är jag dålig på att både sy och uppdatera. Lite sytt har det ändå blivit, ett par tröjor och ett par mössor bland annat.

Mössan på bilden sydde jag ikväll, det roliga aptyget har varit med förut. Inuti är mössan fodrad med svart singeltrikå tror jag man kallar det, en tunn slät trikå, faktiskt ett gammalt linne jag återanvänt. Har använt mössmönstret från BabyCool, det är STORT i storleken, jag kan ha den största storleken och jag har ett huvud som inte går av för hackor, storlek 59! Apmössan sydde jag i M, det var ganska lagom för N som väl har kanske 52-54 nu (tjockskalligheten verkar hon ha ärvt på mödernet).

N blev mycket förtjust i mössan i alla fall. Jag också tror jag :D.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Marie
    Nov 02, 2008 @ 09:36:01

    Det var ett häftigt tyg! Fräcka apor och rött är ju aldrig fel.

    (N, jag och Jonathan har förresten samma mösstorlek!)

    Svara

Kommentera

