Tutt-tävling!

Ja, ni läste faktiskt rätt. Nu blir det tutt-tävling här på bloggen! Inspirerad av Klockarbarns utmärkta initiativ blir det alltså tävling i Rosa Bandets-tecken. Min egen mamma dog alldeles för ung i bröstcancer så för mig känns det viktigt och angeläget att vara med!

Det är dessa priser ni tävlar om:

En puffig klänning som passar en liten tjej som drar ca 74 cl. Funkar nu under höst/vinter men är utmärkt också som sommarplagg då den är sval men skyddar mot solen.

En av dessa tre förnämliga shoppingkassar! De går i rosa förstås! En är rosa med vita prickar, en är brun med rosa rosor och en är vit med rosa elefantar. Den med elefanterna är sydd i ett återvunnet tyg, de övriga två i nya tyger.

Så här går det till:

Jag har startat en insamling hos Cancerfonden. Du kan skänka hur lite du vill, det finns inget krav på en viss summa. Jag tänker inte heller kolla om du skänkt eller inte jag litar på att du gör det helt enkelt. Skriv sedan i en kommentar till detta inlägg att du är med i tävlingen och vad du vill vinna. Klänningen? Någon av kassarna, i så fall vilken?

Tävlingen pågår till och med den 15/10 klockan 21.00, och efter det dras de lyckliga vinnarna!

Det var det hela, nu önskar jag dig lycka till!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mimiototte
    Okt 07, 2008 @ 08:19:42

    Min mor fick bröstcancer för ett år sen, och klarade sig bra med operation och strålning. Hennes systrar har även dom haft bröstcancer, en gick bort pga att cancern spred sig. Men inte alla har sådan tur som min mor. Därför donerar jag en gåva i hennes namn, så även i mina mostrars namn då de inte varit lika lyckligt lottade som vi. Och även till alla andra kvinnor och män som på något sätt blivit påverkade av det.

    Och sen är det ett plus att man kan tävla om en fin rosa shoppingkasse! 🙂

    kram!

    Svara

  2. J
    Okt 07, 2008 @ 08:32:28

    Självklart har jag skänkt en slant för att vara med i tävlingen och om jag vinner vill jag ha den rosa kassen med vita prickar 🙂

    Svara

  3. Marie
    Okt 08, 2008 @ 07:42:19

    Jag är med! Den bruna kassen med rosa rosor är mitt val ifall jag vinner.

    Svara

Kommentera

