Pippi Långstrump-kjol?

Den här kjolen har jag sytt till mig själv i helgen. Tyget är egentligen lite mer grönt än det ser ut på den dessutom något suddiga bilden. Petrolgrönt kallas det tydligen, det var hett på åttiotalet och verkar ha kommit tillbaka nu har jag tyckt mig se. Och plötsligt började jag gilla det där grön-blå-aktiga tyget jag har haft i mina gömmor sen åttiotalet någon gång. Simsalabim så blev det en kjol till mig!

Nederkanten är sytt av ett tyg i gömmorna, köpt frå Sewzanne’s nån gång för länge sen, det har figurerat lite här på bloggen vill jag minnas. Sen har jag dekorerat med svarta zig-zagband, två fram och två bak (över sömmar som löper där) och så ett i skarven mellan de två tygen. 

Mönstret kommer från Burda Plus Fashions

Jag är jättenöjd! Fast lite nervös att det är typ pippi långstrump-varning på kjolen. Törs jag ha den på jobbet imorgon? Ja, det törs jag nog…

Kommentera

