En draperad top till mig själv

 

Ibland får jag tummen ur och syr något åt mig själv också. Det är dock mycket krångligare och dessutom dyrare och tristare än att sy barnkläder, om ni frågar mig..

Men det här var jag bara tvungen att testa. En genialiskt enkel beskrivning på hur man syr en draperad top. Ja, det såg ju enkelt ut vid första anblicken, men liiite knepigt blev det att få till det. När jag väl börjat och samtidigt läste instruktionerna riktigt noggrant så gick det jättebra! Jag använde mig dock av ett nytt tyg, köpt som stuvbit på Ohlsons tyger. Vet inte riktigt om jag kommer överens med det stormönstrade, det var i alla fall kul att testa att göra en sån här top utan att det kostade så mycket.

Det funkar lika bra att vända draperingen framåt som bakåt. Idag kändes det som om bakåt var snyggast så det fick bli så.

Nu funderar jag på att sy en klänning med drapering bak. Enkel svart lite silkig trikå, det tror jag skulle bli snyggt.

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marina (intern u know)
    Aug 04, 2008 @ 08:16:47

    Snygg top helt klart, jag gillar modellen på den.
    Modellen i skapelsen ser också snygg ut. Hur mycket har du gått ner i vikt egentligen? Schnygging!

    Svara

  2. spenatmamman
    Aug 04, 2008 @ 08:42:18

    Nej jag har nog inte gått ner så mycket i vikt, kameran ljuger nog bara *s*. Och det är en smickrande modell på top, kanske jag skulle lagt till *garvar*. Tack ändå för komplimangen 🙂

    Svara

  3. Ett Tu Tre
    Aug 04, 2008 @ 14:41:31

    Så snyggt det blev, den sitter verkligen bra p dig, och jag gillar när draperingen är baktill, och du kan helt klart ha det stormönstrat.
    Håller förresten med om det där att sy till sig själv: dyrare, tråkigare och krångligare, men man skulle kanske bli bättre på det om man gjorde det oftare.

    Svara

  4. annis
    Aug 08, 2008 @ 15:29:19

    Men vad duktig du är!!! Jättesnygg och satt jäkligt bra.

    Svara

  5. Jenny
    Aug 09, 2008 @ 17:15:54

    Så snyggt – önskar jag också kunde sy då hade jag genast provat! 🙂

    Svara

  6. spenatmamman
    Aug 10, 2008 @ 08:04:29

    Tack allihop! Jenny, topen är superlätt att sy, den kan nog bli ett bra första projekt 🙂

    Svara

  7. Monica
    Aug 12, 2008 @ 10:51:55

    Wow vad snygg top. Vad duktig du är på att sy. Jag kan sy i en knapp i byxor, det är ungefär allt jag kan, fniss.

    Svara

  8. myzpyz (aff)
    Sep 02, 2008 @ 12:54:20

    hej!
    fifaaan va snygg *avis*
    kramar

    Svara

  9. rinosyr
    Okt 10, 2008 @ 23:51:40

    snygg, den skulle jag vilja prova att sy:-)

    Svara

Kommentera

