Symaskinen blir kvar

Min pappas snälla sambo syr aldrig så hennes symaskin ska få bo här så länge jag vill. Super eftersom den har trikåsöm vilket saknas på min egen maskin från tidigt sextiotal. Däremot har lånemaskinen andra brister, den har bara en  pinne för trådrullar, så det blir nog svårt att sy tvillingsöm på den. Jag får väl helt enkelt använda mig av båda maskinerna när jag väl fått ordning på min egen.

Imorgon ska vi en sväng på auktion, där vankas det ”symaskiner” och en hel del ”linne”. En dröm skulle kunna slå in och jag fick tag på en bra och billig overlock och tre ton med skitcoola retrotyger av toppkvalitet. Man vet aldrig.

Tills dess fortsätter jag pimpa min barnvagn. Har sytt en sittdyna som blev bra, nu ska jag nog knåpa ihop en matchande väska… 

Kommentera

