Mera om puffiga klänningen

Här kommer ytterligare ett par bilder på den puffiga klänningen. Älskar verkligen modellen! N är stormförtjust hon också, ”knännin” säger hon och sträcker fram armarna och vill att jag ska sätta på henne den. Så här fin blir hon då:

Och jag har tänkte också visa en detaljbild på den s.k. trosresåren, hur fint det blir när man använder sån resår som här i ärmslutet (och halsringningen). Varför ska den gömmas under kläderna? 😀

 

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jenny
    Jun 21, 2008 @ 12:11:45

    Verkligen jättefin klänning – passformen ser ut att vara hur bra som helst, och tygvalet är ju bara mitt i prick! Väldigt fiffig idé med spetsresåren, det passar verkligen till den här klänningen.

    Svara

  2. Ett Tu Tre
    Jun 24, 2008 @ 12:09:01

    Vilken söt klänning, klär verkligen sin modell, och riktigt effektfullt med ”trosresåren”. Det är verkligen de små detaljerna som kan göra plagget.

    Är det nya Meedom Börnetöj du har? Vet du om det är stor skillnad på den och den gamla (som jag har)?

    Svara

  3. spenatmamman
    Jun 24, 2008 @ 14:30:55

    Har inte sett den gamla, så jag kan nog inte svara på den frågan :). Men jag är nöjd med boken hittills, när jag testat katten, klänningen och heldräkten!

    Svara

  4. rino
    Jul 09, 2008 @ 15:43:51

    jättefin! det där med resåren blev en perfekt detalj, skulle jag vilja prova nån gång

    Svara

  5. Trackback: Mumintunika i singoallamodell « Mina pyssliga grejer

Kommentera

