Puffig klänning

Nu är klänningen tvättad och presentabel nog att fotograferas :-).

Material: Tyg som jag köpte på en second handaffär i Budapest. Något som jag idag lärt mig kallas för tros-resår, alltså sådan som man har i kanten på trosor, denna har jag använt till ringning och ärmslut. Den passar verkligen inte bara på trosor utan är jättefin. Om ni inte är med på vad jag menar så är det resår som har en liten spetskant. Jag fick med en bit när jag beställde tygerna från Sewzannes. Nu vill jag ha mer, det blir jättefint! Vanlig babyresår till midjeresåren.

Mönster: Meedoms A-form 3 med rynk och lång raglanärm. Sydde i storlek 74 cl, modellerna är verkligen jättestora!

Soligt: Snabbsydd perfekt sommarklänning. Funkar jättebra varma dagar, skyddar huden från solen men är sval och skön. Jag är jättenöjd med tyget också, och myser fortfarande lite över mina ungerska fynd :).

Moln på en annars solig himmel: Trodde det var ett bomullstyg, men det är nog någon syntetfiber inblandad. Det luktar sådär syntetigt när man pressar. Men som sagt, jag trodde ju det var 100% bomull och det känns verkligen svalt och skönt så det gör kanske inte så mycket.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. June
    Jun 17, 2008 @ 18:57:29

    Vilket fint tyg du har fyndat! Och vad smart med trosresåren. Jag har en del sådant hemma men har sparat det till just trosor. Nu ska jag fundera ut lite andra användningsområden för den. Tack för tipset!

    Svara

  2. Emmi
    Maj 26, 2009 @ 10:40:03

    SUPERFIN!

    Svara

Kommentera

