Apdress

Trots vackert väder (mot alla odds eller åtminstone tvärtemot vad prognosen hotat med) har jag fått lite gjort i helgen. De där nya tygerna lockade mig grymt mycket, tydligen.

Material: Trikå med apor från Sewzanne’s. Ett recyclat blixtlås, kanske inte det snyggaste men det fick duga. Muddväv från Stoff och Stil.

Mönster: Heldräkt i variant 2 från Meedoms Börnetöj 0-3 (sorry, hittar inte de där rätta ö:na…). Tight halsrigning och så kapade jag ärmar och ben och satte dit mudd. Använde storlek 80 och den är i största laget till N som väl numera kan sägas dra storlek 86. Men jag tänkte att det blir nog mest ett höstplagg så jag gjorde den lite stor med flit. Gjorde en infordring också runt hals och längs med blixtlåset.

Bra: Gillar den jättemycket! Är särskilt nöjd med att jag fick dit dragkedjan så bra. Var för ovanlighetens skull ganska noggran och tråcklade och fixade, och det lönar sig ju…

Inte så bra kanske: Att dragkedjan blev ful uppe vid halskanten. Att halskanten blev stor, det borde nog varit en liten mudd där trots allt… Jag funderar på att sy dit en.

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ett Tu Tre
    Jun 17, 2008 @ 06:40:18

    Den ser mysig ut, och vad snyggt du har fått dit dragkedjan! Tråckla det är ju det man ska göra (inser att jag också borde ha gjort det när jag sydde lillasysters velouroverall bättring för min del nästa gång)!
    Och visst borde det finnas danska ö:n också på svenska tangentbord!?

    Svara

  2. spenatmamman
    Jun 17, 2008 @ 15:48:47

    Men det är ju så tråkigt att tråckla! 🙂

    Svara

  3. Trackback: En liten apmössa « Mina pyssliga grejer

Kommentera

