Susette byxor

Äntligen har byxorna jag sydde redan i maj fastnat på bild!

Material: Samma gamla påslakan som till Nirunaru-klänningen. Skärpet sytt av en bit av en gammal gardin (samma som klänningen) och en bit påslakan (samma som klänning med passpoalfickor). Resår till benslut och midja. Lite vliseline till skärpet.

Mönster: Ottobre 1/2008. Modellen heter Susette. Valde storlek 86, tycker de blev ganska stora, särskilt över baken. Om jag syr ett par till tar jag nog bort infordringen och gör en resårtunnel där istället. Tror de kommer sitta bättre då.

Bäst: De blev jättefina och sköna. Har fått massor av komplimanger för dem och klänningen! Modellen är fin och ser genomarbetad ut.

Mindre bra: Att de var så stora över rumpan. Att jag upptäckte ett hål i tyget när jag klippt till delarna. Det var dock inte så stort så jag sydde över det med sick-sack bara. Att jag nog satte hällorna lite fel.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ett Tu Tre
    Jun 15, 2008 @ 18:36:35

    De ser fina ut! Jag har mönsterdelarna ritade och utklippta i strolek 74 direkt när vårnummret kom, och nu drar lilla snäckan förmodligen 86 (tror hon har käkat gödningsmedel under våren) men inga byxor ännu. Men nu när jag ser dina blir jag sugen att sy ett par i alla fall, får sätta mig och rita av en större storlek …

    Svara

  2. spenatmamman
    Jun 15, 2008 @ 18:47:19

    Ja det är nog lika bra att förstora det mönstret. Varifrån kommer allt gödningsmedel? Och kan man motverka det med stopp och väx? 😉

    Svara

Kommentera

