Väntar på tyg

Nu har det gått tre veckor sedan jag beställde tyg från Sewzanne’s fabrics. Antar att mitt paket som vanligt fastnat i tullen vilket verkar sinka beställningar rejält. Vet inte vad de gör där på Tullverket med mina paket, röntgar, letar efter knark, bomber eller vapen kanske? Irriterande är det i alla fall. Inte så mycket att jag får betala tull och moms, det är OK för det är ju så reglerna ser ut, utan för att det verkar fördröja ett paket med antal dagar.

Däremot fick jag i slutet av förra veckan hem boken ovan. Det är trots allt inte någon tyg-brist direkt i mitt skåp så jag har nog att göra om jag vill.. men ändå. Ner med alla tullar!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Moderna
    Maj 27, 2008 @ 08:19:15

    Samma sak hände mig när jag beställde från Fabric Fairy. Däremot när jag fick leverans med DHL från ett annat amerikanskt företag så kom paketet genom tullen på någon timme (tracking no är underbara) och levererades direkt hem till mig för samma peng som postenfrakt. Knepigt.

    Du måste berätta sen om boken är bra, jag har varit lite sugen på den också. Läste någonstans att mönstren i den är ganska stora förresten.

    Svara

Kommentera

