Tygfyndat idag

I byn där jag bor finns det en affär som säljer div grejer. Plantor, leksaker, begagnade grejer. Man blir ärligt talat trött bara man går in där, därför har jag inte orkat fast jag länge misstänkt att det kunde finnas en och annan tygbit att fynda där inne. Idag gjorde jag i alla fall slag i saken och såklart – där fanns tre fina tyg som ville följa med mig hem. En orange/röd duk som kanske är lite väl glesvävt men jag tror det skulle funka i en höstklänning, typ västklänning. Och en gul lång gardinkappa med små gula blommor och två små vita med bruna blommor. Och brun bollfrans dessutom men den kom inte med på bild.

Nu ligger tygerna i tvättmaskinen, mannen som har butiken eldar med ved och allt man köper där luktar rök :-D.

20 kr fick jag ge för hela klabbet, tror han tar en femma stycket…

Kommentera

