Ett par muddjeans till Lilla N

Igår sydde jag klart ett par muddjeans till Lilla N. Har tidigare sytt dessa i födelsedagspresent till en av hennes kompisar.

Mönster: Ett par mjuka byxor från Ottobre. Modifierade : benfickor blev bakfickor och jag struntade i att sätta dragsko i midjan, muddväven var så elastisk ändå så det kändes som om det inte behövdes. Gjorde benmuddarna dubbelt så långa som de var vid förra försöket.

Material: Ett par av mina gamla utslitna jeans. Grön muddväv från Stoff och Stil. Ett stryk-på-märke i form av en bil. Cerise dekorsömmar.

Nöjd med: Kul att kunna återanvända gammalt. De blev bra också när jag förlängde benmuddarna.

Mindre nöjd med: Fickorna blev bättre den här gången, men inte helt snygga tycker jag… har fortfarande gjort på fri hand. Benmuddarna kunde varit något smalare, likaså midjemudden.

Kommentera

