Också recyklat

Den här tunikan kom till i torsdags då vi skulle iväg på dop och jag insåg att Lilla N inte hade någonting helt och lagom stort att ha på sig ovanpå sin relativt tunna klänning. Jag sydde hysteriskt och hann precis. Och så var den alldeles för stor förstås… det fick bli en nödlösning istället med en halvren och egentligen lite väl varm kofta.

Mönster: Sy till barnen… (Gynther/Solberg). Tog storlek 2 år till min 1½-åring, eftersom jag upplevt storlekarna ganska små, men tydligen inte denna gång… men å andra sidan kan omlottblusen inte vara för stor, den sitter jätteilla då, så det är en modell som är känslig för att sy i för stor storlek.

Material: En gammal linne-tunika jag köpte när jag var gravid med Lilla N.  Snedremsa från ICA, min huvuddistrubitör när det gäller denna basvara i syrummet.

Nöjd med: Att den gick fort och lätt att sy. Att den gamla trötta tunikan kom till användning.

Mindre nöjd med: Att den inte passade förstås. Men förr eller senare blir den nog lagom.

Kommentera

