En solhatt istället för en annan

 

 


Som den trogne läsaren kanske minns sydde jag en solhatt för några veckor sedan. Den skulle med på semester i Turkiet. Tyvärr kom den inte med hem igen utan förlorades på Alanyas gator. Inget att deppa över, bara att sy en ny:

Mönster: Den här gången använde jag Babycools solhattmönster istället. Det är lite annorlunda än Sy till barnens. Tycker nästan att det blev bättre trots allt.

Material: Ett rymdtyg jag köpte på Reprodepot för något år sedan. Sydde en tunika av det som inte blev så bra, så jag slaktade den och sydde en solhatt istället. Foder och yttertyg är i samma tyg.

Nöjd med: Modellen är fin och kul att det supergulliga tyget kom till användning.

Mindre nöjd med: Fodret blev lite knöligt. Lite irriterande, men å andra sidan tittar kanske ingen inuti hatten och stör sig på det lika mycket som jag gör…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ett Tu Tre
    Maj 04, 2008 @ 10:52:29

    Just så är det med solhattar – de har en tendens att försvinna. Vad bra att kunna återanvända tyg från något man inte är nöjd med. Till små solhattar går det ju försvinnande lite tyg, bra att tillverka av gamla tygrester. Jag ska också sy lite fler solhattar, en till mig själv och en vardera till döttrarna, hoppas de blir lika bra som din!

    Svara

  2. spenatmamman
    Maj 04, 2008 @ 12:20:49

    Har sytt en till mig själv, den blev inte så snygg men den funkar definitivt i solen…. om den nu bara behagar visa sig någon gång…

    Svara

Kommentera

