Planer för helgen

Den här helgen omfattar div sy-planer. Lilla N och hennes pappa åker på solsemester nästa vecka, och ungen har knappt några sommarkläder! Dessutom ska Stora M:s underkjol bli alldeles klar. Fick sy på mycket mer tyll än jag trodde jag skulle behöva, så det är en eller två våder kvar att sätta dit. Det är ett otroligt pilligt och långsamt arbete att nåla dit fem meter tyll i veck. I våd efter våd, nu har jag sytt på tre våder… Men jag tror i alla fall att det blir bra.

Sen måste Lilla N ha minst två solhattar, shorts kanske och ett par sköna svala klänningar. Får väl se om jag hinner med solhattarna, känns som om det är det mest pilliga och tidskrävande jobbet. Kanske syr jag någon tunn trikåmössa också, de turkiska kvällarna är nog inte så varma i april…

Fullt upp i helgen med andra ord!

Kommentera

