Jacka

En brun manchesterjacka till Lilla N, sydd i april 2007

Mönster: Ottobre 1/2007

Material: Brun babymanchester som jag köpt på Tradera. Tror den är från Stoff och Stil ursprungligen. Till fodret ett ljusrosa tyg med vita prickar från Stoff och Stil. Gjorde snedremsor av samma tyg till kapuschongkanten och till fickorna. Stängs med tryckknappar som jag satt dit med Prym-tång.

Nöjd med: Att jag slutförde projektet. Det var ju massor av jobb med kapuschong, fickor och foder.

Mindre nöjd med: Att storleken var så stor. 68 cl visade sig vara en 80/86:a snarare…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Hjälmmössa « Mina pyssliga grejer
  2. patricia
    Apr 07, 2008 @ 16:12:58

    Måste bara säga att jag är grymt inponerad och inspirerad av allt du har sytt…du är väldigt duktig. Särskillt gilar jag jeansen du gjort och de där settet med omlott tröja i brunt o turkost, wow säger jag bara!

    Svara

  3. spenatmamman
    Apr 07, 2008 @ 17:31:14

    Tack det var snällt skrivet *glad*. Kul att inspiera någon, jag hittar massor av inspiration på alla möjliga bloggar, det är jätteroligt att surfa runt och komma på nya idéer 🙂

    Svara

Kommentera

