Blus från Ottobre

Mönster: Ottobre 1/2008, 80 cl

Material: Här var det recycling som gällde. Det rosa tyget är en av mina tunikor som jag var trött på. Det gula tyget som jag gjort kantband av är från åttiotalet och ljust gult med små rosa blommor och gröna blad. Det var en blus jag hade när jag var gravid med stora M :-). Sen var jag så lat att jag inte orkade sy knappar så jag knäppte helt enkelt dit några tryckknappar med Prymtången. Det hade helt klart varit snyggare med isydda knappar.

Nöjd med: Fin modell och tygerna blev bra ihop. Kul att de kom till användning.

Mindre nöjd med: Den blev lite liten, borde tagit en större storlek, men Ottobres storlekar har ju hittills visat sig vara megastora och var väl det denna gång också tänkte jag, men icke! Den funkar nog ett litet tag till, den är precis lagom nu. Sen blev jag inte så nöjd med latmanslösningen tryckknappar… men de funkar i alla fall.

Kommentera

