Kjol i femtiotalstyg

Det här tyget hade jag haft liggande i ett skåp länge länge, hade inte vågat klippa i det. Men till sist tog jag mod till mig och klippte till.

Mönster: Eget efter en billig HM-kjol, en miss var dock att HM-kjolen var tillklippt på helsnedden så tyget var lite mer töjbart när man klär på sig den. Därför är den här kjolen något svårare att få över rumpan, men det är inte omöjligt i alla fall ;-).

Tyg: Köpt på Tradera. Muddväv från Stoff och Stil i midjan, inuti den ett brett resårband för säkerhets skull.

Nöjd med: Med att jag vågade klippa i tyget och att resultatet blev bättre än var rädd för att det kanske skulle bli (katastrof typ i mitt värsta scenario, tårar och ånger).

Mindre nöjd med: Att jag inte tänkte på det där med helsnedden

Kommentera

